INNOVATION, FORRETNINGSUDVIKLING, NETVÆRK, DELE-FACILITETER, IVÆRKSÆTTERI OG INTERNATIONALISERING

Når den danske fødevarebranche skal klare sig i den globale konkurrence er det vigtigt at arbejde i et åbent, dynamisk miljø, hvor konkurrencefordelene opstår på tværs af traditionelle skel.

Derfor er Food innovation House fra starten tænkt som et sted, hvor innovation, forretningsudvikling og netværk kan udvikles på tværs af virksomheder, fagområder og specialviden.

Centralt i huset vil være en række af de fælles funktioner, der helt naturlig skal være drivkraften i samarbejdet og netværket blandt brugerne af huset – det gælder fx køkken, restaurant, demo supermarked, sensorik laboratorie samt viden- og uddannelsescenter.

Erfaringer fra udlandet viser, at den fysiske samhørighed kan være befordrende for at skabe et dynamisk fællesskab, hvor man ikke kun mødes, fordi det står i kalenderen, men fordi det bliver en naturlig del af hverdagen.

I Food innovation House ønsker vi derfor også en bred vifte af iværksættere, små og mellemstore virksomheder, vidensinstitutioner og myndigheder, så fødevarehuset skaber den
optimale synergi, der skal sikre den globale konkurrencefordel ved at flytte ind i Food innovation House.

Med andre ord er både arkitekturen i og filosofien bag Food innovation House baseret på åbenhed og vidensdeling, fordi vi tror på, at det er vejen til vækst for alle.

 

HUSET

  • Food innovation House er et moderne kontorhus på ca. 3.000 m2
  • Plads til 150 ansatte fordelt på mange virksomheder
  • Konference- og mødefaciliteter, køkken og restaurant med plads til 200 personer
  • Demo restaurant
  • Innovations studios
  • Demo supermarked
  • Udviklingskøkken
  • Udviklingsbageri